Newsletter CRSP

blog jidloMezi činností mozku a výživou funguje prokázaná vazba (možná sami používáte kávu, čokoládu či čaj k navození změny nálady či aktivity). Všichni tušíme, že pestrost stravy je důležitá. Hodně jídla však není totéž co kvalitní výživa. Mnoho našich potravin je průmyslově zpracovaných, s obsahem rozmanitých přísad a konzervačních látek. Ačkoli nehladovíme, často nám chybí důležité živiny. A ne jinak jeu na tom dítě s ADHD, jehož organizmus může na nevhodnou stravu reagovat velmi citlivě. Dokonce tak citlivě, že to v jeho chování poznáme i my - a to často rychle a velmi jasně…

Jestliže má Vaše dítě ADHD, vhodná volba potravin a režim stravování mu může pomoci zmírnit jeho příznaky a přispět k jeho zklidňování.

Připomínáme pár rad k otázce stravování.

  • pestrá a pravidelná strava
  • dostatek vitamínů a důležitých minerálů – zejména vitamíny skupiny B a hořčík pro správné fungování CNS
  • dopřávejte mu čerstvou zeleninu a ovoce, zkuste bylinky
  • zařazujte ořechy, semínka a kvalitní oleje (esenciální mastné kyseliny omega 3, omega 6), těstoviny a luštěniny
  • zkuste jednoduché cukry nahradit složitějšími s postupným uvolňováním (tedy nižším glykemickým indexem)
  • spíše omezte vydatnou energetickou stravu, zejména na večer
  • pamatujte na dostatek tekutin
  • omezte bílé pečivo, sladkosti a sladké nápoje
  • u kupovaných potravin věnujte pozornost obsahu umělých barviv a konzervantů
  • nedopusťte, aby jídlo bylo příčinou konfliktů s dítětem
  • vlastní příklad je nejlepší učitel – buďte s dítětem na stejné vlně a jezte taky zdravě :)